Recepten Workshop 29 september

Beste Communicatiemedewerkers van Stadsgenoot,

Ik vond het erg leuk om jullie te ontvangen in Kookstudio de Laurier afgelopen donderdag.  Jullie hadden de eer om op de eerste compleet veganistische workshop van Stichting Kroket te zijn. Super pech dat Arda er niet bij was natuurlijk, de aanstichter… Maar… Wat hebben jullie lekkere kroketten gemaakt!

Hebben jullie foto’s of filmpjes gemaakt die wij mogen gebruiken op onze socials? We ontvangen ze graag per mail

Wil je op de hoogte blijven van de activiteiten van Stichting Kroket? Het is mogelijk om je in te schrijven voor de nieuwsbrief. Je kan ons ook volgen op Linked-in, natuurlijk zijn wij ook te ‘liken’ op Facebook en te volgen op Insta

Voor het geval je de kroketten nog eens wilt maken vind je onderstaand de recepten. Deze recepten blijven hier nog drie maanden staan. Dus download ze om ze langer te kunnen bekijken. Het recept van de bietenkroket heb ik overigens nog iets aangepast.
Wil je toch ook nog een ander recept? Ben ik nog iets anders vergeten? Laat het me weten!

Een culinair saluut van workshopjuf Wanda!

algemene informatie kroketten maken

In de veganistische recepten staat dat er voor het mengsel (ter vervanging van het ei(wit)) guargom nodig is. Dat is het allermooiste maar ook lastiger te verkrijgen. Bij de meeste Turkse winkels kan je Arabische Gom kopen. Dat is een goede vervanging. In de natuurwinkel kan je veelal verpakkingen te krijgen waar alles al gemengd is. De zogenaamde ei-vervangers. Deze kan je ook gebruiken.

Recepten kroketten:
Kroket Aardappel, Wortel & Amandel