Biergenootschap

De bijeenkomsten van het biergenootschap

van Stichting Kroket zijn gericht op het vinden van de meest bijzondere bier-spijs combinaties. In het bijzonder willen we de culinaire kroketten zo mooi mogelijk matchen met speciaal bier. Wij zijn vooral op jacht naar het ‘1 + 1 = 3’- effect.  Als bier en spijs elkaar versterken en nog lekkerder maken zijn wij pas echt tevreden.

Proeven van bier en spijs

Wij komen meestal eens per maand bij elkaar. Dan proeven we vier verschillende speciaal bieren in combinatie met een proefplankje waar alle smaken op vertegenwoordigt zijn. Dus zoet, zuur, zout, bitter en umami. Elk bierflesje verdelen we in 3 of 4 speciale proefglazen. Na het proeven van 4 verschillende bieren heb je meestal nog geen twee flesjes bier gedronken.

Wanneer

We komen eens per maand bij elkaar. Meestal op een maandag. Meest van 17 tot ongeveer 19 uur gaan we dan proeven en bespreken we alle bevindingen. Proeven maakt hongerig. We zorgen altijd voor een simpele maar smakelijke maaltijd. Als je nog een hapje wil blijven eten kan dat. Na het eten ruimen we met z’n allen de boel even op. Dan kan iedereen uiterlijk rond ongeveer 20.30 uur aan de rest van de avond beginnen.

Kosten en locatie.

We delen de gemaakte kosten met elkaar. Inclusief eten kost het meest tussen de € 15,- en € 25.-. Alleen het bier en het proefplankje is meest tussen de € 8,- en € 15,-. We hebben op het moment geen vaste locatie. Per keer onderzoeken we waar we terecht kunnen.

Heb je zin om een keer mee te doen? AANMELDEN is noodzakelijk:  klik hier.
In de agenda kan je zien of er al nieuwe data gepland zijn.