Buurthuis Archipel

In de hippe Indische buurt aan het Makassarplein ligt Buurthuis Archipel. Het is een apart vormgegeven gebouw, dat van binnen verrassend licht, ruim en gezellig is. Het is een bijzonder buurthuis waar de buurtbewoners zelf de scepter zwaaien. Dat zorgt voor een zeer aangename sfeer. De lijnen zijn kort en de vrijwilligers enthousiast en betrokken! Het buurthuis biedt door de week uiteenlopende activiteiten aan jong en oud.

De zondagse krokettenworkshop

Voor een krokettenworkshop op zondagmiddag is dit een ideale plek. De keuken biedt plaats aan groepen van maximaal 10 personen. Na afloop kan er gezellig geklonken worden als de zelfgemaakte kroketten geproefd worden. Wil men door de week iets afspreken met een groep, dan zal gekeken worden naar de mogelijkheden. Wordt er als familie ingetekend op de krokettenworkshop, dan is de speeltuin voor het buurthuis een heerlijke plek voor de eventuele kinderen om zich uit te leven.

Workshop voor minima

Een aantal keer per jaar biedt Stichting Kroket plek aan studenten en houders van een stadspas voor een workshop kroketten maken. Beide groepen kunnen de workshop volgen tegen een gereduceerd tarief. Wie hierin geïnteresseerd is kan zich laten registreren op een wachtlijst. Stuur ons dan een bericht. Zodra er plek is laten we je het weten.

Op zondag gratis parkeren

Amsterdam is duur als het om parkeren gaat, maar op zondag is het gratis parkeren in de wijk. Met het openbaar vervoer is Buurthuis Archipel ook goed bereikbaar: tramlijn 14, bus 22 en 65, halte Javaplein. Op ongeveer 15 minuten lopen is het Muiderpoort Station. Vanaf halte Molukkenstraat is het 8 minuten lopen en stoppen tramlijn 3 of bus 37 en 40.

Dagje Indische buurt

Wie na de workshop nog een beetje wil nagenieten, kan in de hippe, multiculturele wijk zijn ogen en maag de kost geven. De Javastraat biedt een bonte variëteit van allerlei winkeltjes en toko’s, waar je talen uit alle windstreken hoort spreken. Er is in de buurt een keur aan koffietentjes, restaurantjes en cultureel aanbod.

Kijk in onze agenda voor geplande open workshops. Als je een groep van minimaal 6 personen bij elkaar hebt, kunnen we samen kijken naar een geschikte datum. Stuur ons dan een bericht

Buurthuis Archipel, Makassarplein 1, 1095 RP Amsterdam.