Kookwinkel Divine & Delicous

Kookwinkel Divine & Delicious

Haarlemmermeerstraat 171, Amsterdam-Zuid

Deze keuken is gelegen in een ruime Kookwinkel, die met recht de Kookwinkel van Amsterdam wordt genoemd. Het is een echt familiebedrijf dat gerund wordt door vader Peter en dochter Melissa. Van de buitenkant gezien zou je het niet zeggen, want het oogt als een klein buurtwinkeltje, maar Kookwinkel Divine & Delicious blijkt uit zo’n 500 m2 te bestaan! Er is zowat een compleet assortiment aan kookgerei. Voor de kookliefhebber is het raadzaam om vóór of ná de workshop tijd uit te trekken om alle mooie kook- en bakspullen te bekijken, en niet te vergeten het assortiment aan kookboeken!

Kroketten in de winkel

Zijdelings in de winkel is er een ingerichte keuken voor het geven van workshops. We staan bij het bereiden van onze kroketten niet midden in het vizier, maar we kunnen wel wat belangstellende blikken verwachten van het winkelend publiek. Dat mag de pret niet drukken, Peter en Melissa houden wel van wat reuring! We beginnen altijd met een kopje Illy-koffie en een reeds bereid zoet kroketje, een korte quiz, en vervolgens gaan we aan de slag! Het hoogtepunt is altijd het proeven van de zelfbereide kroketten. De duur van de workshop: 4-5 uur.

Bereikbaarheid

Kookwinkel Divine & Delicious is gelegen naast het Hoofddorpplein in Amsterdam-zuid. Zeker met het OV is dit goed te bereiken:  tram 2 komt van het CS; bus 62 pendelt tussen het Amstelstation en station Lelylaan, en bus 15 pendelt tussen Station Sloterdijk en Station Zuid. Dus ook voor mensen van buiten Amsterdam is deze locatie makkelijk te bereiken. Met de auto komen kan ook, maar de parkeertarieven in de buurt zijn hoog. Ons advies: op 10 minuten loopafstand is een parkeerterreintje (navigeer op Anthony Fokkerstraat 1), waar het in het weekend gratis parkeren is. Op doordeweekse dagen is het tot 19 uur betaald parkeren maar is het op dit terrein de eerste 3 uur slechts 10 ct per uur.  Gebruik maken van een parkeerapp is helemaal ideaal.

Workshop inclusief borrel en openingstijden van de kookwinkel

De workshops worden gehouden binnen de openingstijden van de winkel, dus tussen 10 – 18 uur (‘s zaterdags 17 uur). ‘s Zondags en ’s maandagsochtends is de winkel gesloten. De locatie leent zich dus goed voor een workshop kroketten maken inclusief borrel.

Benieuwd wanneer hier een workshop is? Kijk in onze agenda. Klik hier voor aanbiedingen en het assortiment van de winkel.