leuke dingen tips

Een aantal (zaken-)partners van Stichting Kroket zien kans om ook in deze tijden vertier te bieden:

Dineren bij restaurant Be My Guest in Wijk aan Zee?

Kooktassen bestellen bij Kookatelier De Kleyne Sint Jacob in Leeuwarden

Koffie- en thee specialiteiten bij het loket van De Huiskamer van Rembrandt

Kookspullen koop je bij Kookwinkel Divine & Delicious aan het Hoofddorpplein in Amsterdam

Echt waar? Kan je uit eten?

Fotografie: Marianne Popma

Bij restaurant Be My Guest in Wijk aan Zee, is het mogelijk om te dineren! In twee van de bijzondere kamers in deze herberg, kan je jouw ‘private diner’ nuttigen. Maak een keuze uit het dagelijks wisselende menu. Geef het door aan de keuken. Dan wordt het als de welbekende roomservice voor de deur gezet. Tevoren moet je aangeven wat je drinken wilt. Dat staat dan in de koelkast op de kamer voor je klaar. Tussendoor een strandwandeling maken? Het kan allemaal!

Geschikt voor twee personen óf drie personen uit één huishouding. Wat kost het? De gewone prijs van het eten en drinken plus een vrijwillige bijdrage. Nieuwsgierig naar het wekelijks wisselende menu? Kijk hier.

Reserveren of cadeau doen? Stuur een mail

Ondertussen in Leeuwarden.

Bij Kookatelier De Kleyne Sint Jacob in Leeuwarden, kan je gewoon doorgaan met alle culinaire uitspattingen. Maar dan wel in jouw eigen keuken. Eigenaresse Marijke van Essen selecteert recepten. Ná reservering is het dan mogelijk om kooktassen  met alle ingrediënten en de recepten af te halen. Op zaterdagen koken zij voor jou, dan kan je een borreltas bestellen. Een tas vol verwennerij. Woon je niet in de buurt van Leeuwarden? Op de website staan wel enkele recepten die je eens proberen kan, maar dan moet je wel zelf op jacht naar de ingrediënten.

Het uitgifteloket van De Huiskamer van Rembrandt

Het Amsterdamse Rembrandtpark, waarin ook café de Huiskamer van Rembrandt is, is ook open!  Zij hebben een loket gemaakt waar je de overheerlijk koffie- en thee specialiteiten kopen kan. Natuurlijk is er ook taart en cake bij te krijgen. Alles in wisselende samenstelling. Geheel afhankelijk van de inschattingen en ingevingen van eigenaresse Judith.  Benieuwd naar de openingstijden en het aanbod? Kijk op de facebookpagina van De Huiskamer van Rembrandt.

Voor werkelijk alle kookspullen!

Ben je (nog) meer aan het koken? Of bepaalde technieken aan het verfijnen? Soms kan een bepaald gereedschap niet ontbreken. Kookwinkel Divine & Delicious in Amsterdam is open. Daar kan je werkelijk alles vinden. De tijden zijn een beetje aangepast, kijk ook op hun website. De winkel is ruim genoeg om de 1,5 meter afstand aan te houden. Enige aanpassingen voor de looproute zijn gemaakt.

Steun ook jouw lokale ondernemer! Dan blijven de winkelstraten ook na het coronatijdperk bestaan.